luni, 16 august 2010

Biscuiti cu alune


         Imi era pofta de ceva dulce si am tot cautat pe net. Am gasit pe un blog aceasta reteta, la care am adaugat alune pisate. Nu pot spune ca am fost multumita de rezultat, pentru ca au iesit foarte tari. Pacat, pentru ca la gust sunt chiar buni.


  • Avem nevoie de:
- 200-250 g unt
- 1 cana zahar
- 1+1/4 cana faina (asa era reteta originala, insa eu nu am obtinut consistenta care trebuia cu aceasta cantitate, asa incat am pus faina din ochi, pana am obtinut o coca mai tare, sfaramicioasa, care se putea desprinde din castron)
- 1 ou
- 2 linguri lapte
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1/2 lingurita praf de copt
- un praf de sare
- 1 plic zahar vanilat
- 150 g alune macinate
- esenta vanilie


  • Cum procedam:
- frecam bine untul cu zaharul, zaharul vanilat, esenta
- se adauga oul si laptele si omogenizam bine. Tot acum adaugam si alunele macinate.
- peste acestea adaugam bicarbonatul, praful de copt, sarea si treptat faina, pana se obtine o coca mai tare.
- ungem tava cu putin ulei si o tapetam cu hartie de copt
- din aluat facem bilute pe care le punem in tava, la cativa cm distanta intre ele. Ne folosim apoi de o furculita, cu care vom presa bilele de coca, pentru a le da o forma "comerciala". Nu faceti bilele prea mari, ca in momentul in care le presati, sa nu ramane aluat prea gros.
- puneti tava la cuptor pentru aproximativ 15-20 min, la foc potrivit.


Vor iesi niste biscuiti crocanti... mult prea tari pentru gustul meu, desi cica ar fi trebuit sa iasa fragezi. hm......  Daca ar fi sa reiau reteta, cu siguranta as scoate bicarbonatul de sodiu; am impresia ca el a stricat toata treaba.
Ar merge bine cu lapte, iaurt sau cafea! :-)

Pofta buna!... in cazul in care va incumetati...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu